202310.18
0

Відновлення перебігу строків подання скарги на рішення податкового органу, отриманого платником податків з 01.08.2023 та можливість подати таку скаргу через Електронний кабінет

Законом України від 30.06.2023 № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219), що набрав чинності з 01.08.2023 року внесені зміни до ряду законодавчих актів, у тому числі і до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), щодо відновлення строків для платників податків та контролюючих органів.

Так, Законом № 3219 виключено норму (п. 102.9 ст. 102 ПКУ), відповідно до якої на період дії воєнного стану зупинявся перебіг строків, визначених ПКУ.

Також визначено, що окремі підпункти перехідних положень ПКУ, які встановлювали особливості зупинення перебігу строків, діяли до 01.08.2023 (п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»).

Отже, для платників податків та податкових органів з 01 серпня 2023 року відновлено перебіг строків визначених ПКУ. Це стосується, зокрема, і строку подачі скарги на рішення контролюючого органу!

Скарга до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв’язку подається протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення – рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується (абзац перший п. 56.3 ст. 56 ПКУ).

Скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (абзац четвертий п. 56.3 ст. 56 ПКУ).

У разі, якщо відповідно до ПКУ, податковий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень податкового органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення – рішення контролюючого органу (п. 56.12 ст. 56 ПКУ).

Разом з тим, протягом шести місяців з дати закінчення строку, встановленого абзацом першим пункту 56.3  статті 56 ПКУ (10 робочих днів) платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку (абз. 3 п. 56.3 ст. 56 ПКУ). Строки подання скарги на податкове повідомлення – рішення або будь-яке інше рішення контролюючого органу можуть бути продовжені за правилами і на підставах, визначених п. 102.6 ст. 102 ПКУ (п. 56.14 ст. 56 ПКУ).

Слід також зазначити, що відповідно до п. 56.13. ст. 56 ПКУ у разі коли останній день строків, зазначених у цій статті, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Щодо можливості подання скарги на рішення контролюючого органу в електронному виді необхідно зазначити наступне.

Відповідно до ст. 421 ПКУ Електронний кабінет платника податку надає можливість платникам податків реалізувати свої права і виконувати обов’язки, які визначені ПКУ та іншими законами, в тому числі й шляхом забезпечення можливості адміністративного оскарження рішень контролюючих органів, у тому числі подання заперечень на акт або довідку, якими оформлені результати перевірки, подання скарги на податкове повідомлення-рішення або інше рішення, дію або бездіяльність контролюючого органу чи посадової особи контролюючого органу, у тому числі рішення про коригування митної вартості, рішення щодо класифікації товарів для митних цілей, про визначення країни походження, рішення щодо підстав для надання податкових пільг тощо.

У розділі “Листування з ДПС” приватної частини Електронного кабінету платник має можливість надсилати листи, запити та іншу кореспонденцію до відповідного органу податкової служби (ДПС), включаючи можливість подачі скарг. Процедура підготовки такого листа включає наступні кроки:

  • вибір регіону, в якому розташований орган ДПС;
  • вибір конкретного органу ДПС, до якого адресований лист (запит і т.ін.);
  • вибір типу документа;
  • визначення теми звернення;
  • введення короткого опису листа;
  • завантаження сканованого документа, який повинен бути у форматі PDF та не перевищувати обмеження розміру 5 МБ.

Відправлені листи можна переглянути в розділі “Вихідні документи”. Відеоурок від ДПС №4 можна переглянути за посиланням.

Протягом одного робочого дня після відправки листа до органу ДПС, автор електронного листа отримує повідомлення із вказанням вхідного реєстраційного номера та дати реєстрації запиту в органі ДПС, до якого був відправлений цей запит. Користувач може перевірити інформацію щодо надходження та реєстрації листів в органі ДПС, перейшовши до вкладки “Вхідні” в меню “Вхідні/вихідні документи” в приватній частині Електронного кабінету.

Фахівці з компанії M’Консалт мають спеціалізацію в поданні скарг на рішення податкового органу і завжди готові надати вам професійну допомогу у цьому складному питанні.